دو میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص یافت

دو میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص یافت

به‌گزارش  خبرگزاری دانش نامه چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نرجس زمانی روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر تأکید کرد: این مبلغ برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: این عملیات حفاظت و مرمت شامل پاک‌سازی کامل فضای دوپوش مأذنه، تعویض چوب‌ها و حلبی‌کوبی‌های فرسوده سقف، پاک‌سازی کامل آلودگی‌های لایه‌های رنگ الحاقی، لکه‌های داغی رطوبت، بقایای فضولات و لانه‌های حشرات و تمامی قسمت‌های مأذنه شامل گره هندسی آلت‌ولقط قاب مرکزی و قاب‌های حاشیه زیرین، شیرسرها، گره‌های هندسی پیشانی، گیلویی‌های تخته‌کوبی، سرستون‌های مقرنس، کلاف‌های چوبی، متعلقات چوبی و یراق‌آلات فلزی موجود در ماذنه و استحکام‌بخشی قسمت‌های سُست آن‌ها است.

زمانی تصریح کرد: لایه‌برداری لایه‌های رنگ الحاقی با حفظ لایه‌های رنگ اصیل زیرین، تثبیت، پوسته‌چسبانی و احیاء و موزون‌سازی سطوح رنگی از دیگر موارد مرتبط با حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در روند حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر بازسازی و نصب قطعات فرسوده و یا کمبود سطوح مختلف چوبی موجود در این مأذنه تاریخی انجام می‌شود.

46

دو میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص یافت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دو میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص یافت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دو میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت مأذنه تاریخی مسجد جامع چالشتر اختصاص یافت"، کلیک کنید.