پرورش گوسفند نژاد لاکن برای نخستین بار در استان فارس

پرورش گوسفند نژاد لاکن برای نخستین بار در استان فارس

آفتاب‌‌نیوز :

هومان جلالی با بیان اینکه گوسفند نژاد لاکن با جثه متوسط دارای پشم سفید و کوتاه است و زادگاه اصلی آن کشور فرانسه است، گفت: گوسفند لاکن یکی از برترین نژاد‌های گوسفندان دو منظوره شیری گوشتی است و تغییرات شدید دما در فصول مختلف را به راحتی تحمل می‌کند.

وی گفت: متوسط وزن نژاد لاکن ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و افزایش وزن بره‌های آن ۳۳۰ گرم در روز و میانگین تولید شیر در یک دوره شیر دهی آن حدود ۲۹۰ لیتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان توضیح داد: شیر این نژاد معمولاً به عنوان شیر سالم با میزان چربی و پروتئین بالا، عطر و طعمی مطلوب توصیف می‌شود و برای تهیه انواع پنیر مناسب است.

پرورش گوسفند نژاد لاکن برای نخستین بار در استان فارس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرورش گوسفند نژاد لاکن برای نخستین بار در استان فارس" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرورش گوسفند نژاد لاکن برای نخستین بار در استان فارس"، کلیک کنید.