غذای افزایش هوش کودک

غذای مناسب که باعث افزایش هوش کودک می شود

همه والدین می خواهند که فرزندان باهوشی را پرورش دهند که با این کار فرصت موفق شدند را به آنان می دهند. توجه به رژیم غذایی آنها اجازه می دهد تا از سلامت فرزندمان باخبر شویم و تغذیه آنها یقینا در پیشرفت آنها موثر است. بنابر این باید را انتخاب کنیم تا سلامتی جسمانی آنها ارتقا یابد و بتوانند بهتر رشد کنند پس نباید از این تعجب کنیم که تغذیه مناسب می تواند به روی هوش فرزندانتان موثر باشد. برخی از والدین لباس نظامی ارتش ایران را به عنوان یک ابزار آموزشی برای آموزش مفاهیم نظم و ترتیب به کودکان خود معرفی می کنند . چربی های در رشد مغز کودک شما بسیار سودمند است و پروبیوتیک هاییی که در آن وجود دارد برای بهبود روحیه کودکتان مفید واقع می شود.

غذای افزایش هوش کودک

سیب برای تقویت حافظه کودک: سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام کویرستین می باشد که برای تقویت حافظه بسیار مناسب است. سبزیجات آنتی اکسیدان های قوی و مفیدی برای بدن دارند که می تواند در هوش تمرکز و عملکرد بهتر عصبی کمک کند و آنها را تقویت کند. تقویت عملکرد مغز کودکان با مصرف سبزیجات برای ترمیم سلول مغزی : رشد مغز و توانایی های ذهنی (هوش) هر فرد از دوران جنینی و در شکم مادر شروع شده و رشد حجمی مغز تنها تا پایان 5 سالگی ادامه دارد. اگرچه تقویت هوش فرد از طریق روش های محتلف تا پایان زندگی ممکن است؛ اما سرعت افزایش هوش فرد در ادامه ی زندگی نسبت به سال های ابتدایی آن بسیار کمتر است.

در نتیجه بهترین زمان برای پرورش دادن هوش فرد، از بارداری تا پنج سالگی است. روش های غذایی گوناگونی برای توجه به رشد کودک وجود دارد که قبلا در مقاله تاثیر بر رشد او به آن پرداخته ایم. استفاده از غذاهای تقویت کننده ی هوش یکی از آن هاست که در این مقاله از سری مقالات به معرفی بهترین غذای مغز کودک و انواع غذاهای باهوش کننده کودک می پردازیم. خوراک یکی از نیازهای اولیه ی بشر است که برآورده شدن صحیح آن کمک زیادی به پرورش و شکوفا شدن توانایی های گوناگون فرد می کند. تحقیقات نشان داده که بیشترین مقدار رشد مغز فرد در 1000 روز اول زندگی اتفاق می افتد.

از آنجا که براساس نتایج منتشر شده از تحقیقات سازمان یونیسف مغز کودک از زمان تشکیل نطفه تا سه الی پنج سالگی به طور میانگین 700 رشته جدید ارتباطی در ثانیه می سازد؛ پس توجه به رشد و تقویت هوش و مغز کودک در این دوره، تاثیر زیادی بر موفقیت های آینده ی کودک خواهد داشت. اما برای تقویت ذهن کودک با تغذیه، چه باید کرد؟  اولین قدم تغذیه ی صحیح مادر با غذاهای باهوش کننده کودک در دوران بارداری است. از آنجا که بخش زیادی از رشد مغز فرد در جنینی و شیرخوارگی صورت می گیرد؛ لازم است تا مادران باردار و شیرده تغذیه ی مناسبی را برای داشتن کودک باهوش پیش گیرد.

مرحله ی بعدی تدوین یک برنامه ی غذایی غنی از خوراکی های مفید برای تقویت ذهن کودک، در سنین نوزادی و کودکی است. از آنجا که نوزادان تنها از شیر تغذیه می کنند؛ استفاده از شیرهای غنی شده با ویتامین ها کمک کننده خواهند بود. اصلی ترین مرحله ی تقویت هوش کودک با غذاها، در سنین کودکی و خردسالی رخ می دهد. اما غذای تقویت مغز کودک  کدامند؟ امگا 3 در دانه کتان، آووکادو، گردو، تخم مرغ و ماهی های روغنی یافت می شود. گنجاندن ماهی در رژیم غذایی خانواده به خصوص اگر کودک بزرگتر از 12 ماهه ای دارید که به تازگیا شروع به خوردن ماهی بزرگ کرده است؛ به تامین امگا 3 مورد نیاز کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که در صورت عدم مصرف مقدار کافی غذاهای دریایی، حتما با مشورت متخصص تغذیه، مکمل های امگا3 استفاده کنید. مواد مغذی فوق با تاثیر مثبت بر ساختار مغز کودک باعث بهبود عملکرد مغز  و رشد هوش او می شوند. لباس جنگ بچه گانه با طراحی مناسب و مقاومت در برابر زخم ها، امنیت کودکان را تضمین می کند . اما چطور و با استفاده از چه خوراکی هایی می توان موادمغذی بالا را وارد رژیم غذایی کودک کرد؟ مواد معدنی، ویتامین ها و داشتن رژیم غذایی مناسب در سنین پایین بسیار مهم است. برای اینکه رشد هوشی کودک خود تا دوران کودکی تضمین کنید، باید مواد مغذی لازم را برای او خود فراهم کنید. غذاهایی که رشد هوشی کودک شما را تضمین می کنند به شرح زیر است:

با اینکه کودکان مقدار بیشتری شیر نسبت به بزرگسالان دریافتی می کنند. اما مصرف ماست را هم فراموش نکنید. ماست معمولاً اولین غذایی است که در مراحل اولیه انتقال به غذاهای کمکی به کودکان داده می شود. ماست  که می توانید آن را در غذا استفاده کنید یا به طور جداگانه به فرزند خود بدهید، برای رشد هوش بسیار مهم است. به خصوص میزان بالای پروتیین موجود در ماست پرچرب نقش زیادی در رشد هوش دارد. چربی برای سلامت مغز مهم است. ماست یونانی پرچرب (که دارای پروتیین بیشتری نسبت به سایر ماست ها است) می تواند به فرم سلول ها برای ارسال و دریافت اطلاعات کمک کند.

ماست یونانی را در یک وعده ناهار با مقداری مواد غذایی مثل خیار، نعناع خشک شده و … مخلوط و میل کنید. این مواد مغذی با گذر در جریان خون به مغز، ذهن را تیز و متمرکز نگه می دارد. پروتیین و مواد مغذی موجود در تخم مرغ به کودکان کمک می کند تا تمرکز خود را بهبود دهند. چگونه تخم مرغ را سرو کنیم؟ تخم مرغ پخته و خرد شده را به همراه غلات به عنوان یک وعده صبحانه یا میان وعده برای کودک حاضر کنید. ترکیب پروتیین و کربوهیدرات تا زمان وعده غذایی بعدی بچه ها را پرانرژی نگه می دارد، بدون اینکه انرژی ناشی از قند از بین برود. همچنین می توانید ساندویچ سالاد تخم مرغ را با مواد مغذی دیگری تهیه و سرو کنید.

سبزیجات از غذاهای باهوش کننده کودک هستند که در کنار تقویت هوش کودک، به تقویت تمرکز او نیز کمک میکنند. برای داشتن کودک باهوش لازم است تا در هر غذا حداقل یکی از انواع سبزیجات را استفاده کنید. سبزیجات با برگ بزرگ و سبز مثل اسفناج و کاهو به تامین ویتامین K و آهن کمک کرده و مستقیما عملکرد مغز کودک را بهبود می بخشند. اسفناج و کلم پیچ احتمالا با ابتلا به زوال عقل در سنین بالاتر ارتباط دارند. کلم پیچ یک ماده غذایی فوق العاده است، حاوی آنتی اکسیدان و سایر مواردی که به رشد سلول های جدید مغز کمک می کند. مصرف خشکبار و آجیل های خام و بدون نمک تا حد زیادی مواد مغذی مورد نیاز کودک را جبران می کند.

پس تا حد امکان بادام، گردو، پسته و فندق را در میان وعده های مورد استفاده ی کودک قرار دهید. همچنین استفاده از میوه های خشکی مثل انجیر و زردآلوی خشک هم به سلامت و تقویت ذهن کودک کمک می کند. آجیل مملو از پروتیین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. آجیل و مغزها روحیه را تقویت کرده و سیستم عصبی شما را کنترل می کند. آجیل و مغزها را چگونه سرو کنیم؟ کره بادام زمینی یا کره مغز آفتابگردان گزینه بسیار خوبی هستند. دانه های آفتابگردان سرشار از فولات، ویتامین E و سلنیوم هستند. اگر نمی توانید کودکان خود را وادار کنید که مغزها را بخورند، از پاشیدن آن ها روی کلوچه یا نان سبوس دار استفاده کنید.

آجیل ها را همراه با روغن زیتون و سبزیجات تیره رنگ مخلوط کرده و یک سس سالم و خوشمزه درست کنید و روی ماکارونی غلات سرو کنید. از آنجا که زردچوبه حاوی کورکومین است؛ تا حد زیادی به تقویت مغز و اعصاب مرکزی کودک کمک می کند. در نتیجه پیشنهاد می شود تا در اکثر غذاها از زردچوبه استفاده کنید. همه ی میوه ها فوایدی برای بدن دارند اما میوه هایی از جمله انگور سیاه، سیب و توت فرنگی با داشتن کویرستین و فیستین به جوان ماندن سلول های مغز کمک کرده و مغز کودک را به روز نگه می دارند. میوه یک از مهم ترین موادی است که باید کودک آن را مصرف کند.

سیب و آلو بهترین میوه برای هوش بچه هستند که حاوی آنتی اکسیدانی بوده و ممکن است با کاهش مهارت های ذهنی مقابله کنند. چگونه میوه را سرو کنیم؟ مواد غذایی غالباً در پوست میوه وجود دارد. بنابراین مواد ارگانیک بخرید، خوب بشویید و میوه ها را برای میان وعده به کودک دهید. خرد کردن میوه ها و درست کردن سالاد میوه می تواند گزینه ی جذابی باشد. برای ا های دیگر مرتبط با کودکتان هم والد آگاهی باشید حتما به مراجعه کنید. بلغور جو دوسر سرشار از پروتیین و فیبر است و به سلامت عروق قلب و مغز کمک می کند. آن ها همچنین منابع خوبی از ویتامین E، ویتامین های گروه B، پتاسیم و روی هستند که باعث عملکرد قوی مغز می شوند.

کودکانی که از جو دوسر پرک شیرین استفاده می کنند . در انجام وظایف مدرسه مربوط به حافظه بهتر از کسانی که غلات شیرین می خوردند عمل می کنند. جو دوسر برای رشد مغز بسیار مفید است زیرا انرژی بسیار خوبی را برای مغز فراهم می کند که بچه ها صبح اول وقت به آن نیاز دارند. بلغور را چگونه سرو کنیم؟ به آن دارچین اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد ترکیبات موجود در ادویه می توانند از سلول های مغز محافظت کنند. مغز به تامین مداوم گلوکز و غلات کامل نیاز دارد. غلات حاوی فیبر هستند که به تنظیم انتشار گلوکز در بدن کمک می کند. علاوه بر این، غلات کامل همچنین دارای ویتامین B که مفید برای سیستم عصبی هستند می باشد.

به سراغ نان سبوس دار بروید یا ذرت بو داده کم چرب برای یک میان وعده سرگرم کننده حاضر کنید. لوبیا یک ماده ی غذایی بسیار خوب است. زیرا حاوی پروتیین، کربوهیدرات، فیبر و به علاوه مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. خرید کلاه پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند به عنوان هدیه ای جذاب برای کودکان علاقه مند به ماجراجویی و اکشن باشد . لوبیاها یک غذای عالی برای مغز هستند زیرا انرژی و تفکر بچه را برای مدت طولانی در بالاترین سطح نگه می دارند. لوبیا همچنین حاوی امگا3 است که برای رشد و عملکرد مغز مهم است. در آخر هم این نکته را به یاد داشته باشید که ظاهر غذا برای کودکان بسیار اهمیت دارد. از این نکته استفاده کنید و سعی کنید غذاهای مفیدی را که شاید مورد علاقه مزاج کودکتان نیست به او بدهید.

در این مقاله به غذای مغز کودک برای تقویت ذهن و هوش کودک پرداختیم و نمونه هایی از غذاهای حاوی این موادمغذی را معرفی کردیم که شما عزیزان با خوراندن آن ها به کودک می توانید شاهد باهوش تر شدن فرزند خود باشید. پیشنهاد نهایی نورولند به شما استفاده از این مواد غذایی در قالب میان وعده های جذاب کودکانه است که برخی از آن ها را به همراه روش های دیگر تربیتی و بازی با کودکان در این منتشر کردیم تا بتوانید به راحتی از آن ها ایده بگیرید و استفاده کنید. شما از چه روش های دیگری برای تقویت مغز کودک استفاده می کنید؟ خب! حالا شما بگویید بهترین غذای مغز کودک خود را کدام می دانید؟ برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی نورولند به آن ها بپردازیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غذای افزایش هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غذای افزایش هوش کودک"، کلیک کنید.