اجرای طرح کیف در کلاس برای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان
در گفت وگو با دانش نامه مطرح شد؛
آموزگار منطقه یک آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح کیف در کلاس یکی از موثرترین طرح ها در ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود، گفت: یک ماه اول سال تحصیلی مدرسه به صورت جدی به دانش آموزان تکلیف خوان داری ارایه می شود. عدم اعتمادبه نفس و فن بیان گفتمان در دانش آموزان به وضوح دیده می شود و متوجه می شویم که آنها در خوان داری ضعف دارند.
زینب حلیمی، آموزگار استان البرز و منطقه یک آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهارت های آموزگار ها متفاوت از یکدیگر است، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش ودانشگاه خبرگزاری علم و فناوری دانش نامه، اظهار کرد: معلمان در مقاطع مختلف از خلاقیت های متنوعی برای دانش آموزان در کلاس اجرا می کنند و بنابر نظر شخصی، تکالیف درسی با توجه به نوع فعالیت و مهارت آموزگار ها در کلاس درس ارایه می شود.
وی نظر منفی خود را نسبت به ارایه تکلیف درسی اعلام کرد و ادامه داد: اعتقادم بر این است که دانش آموزان باید تمام مطالبی که لازم است را در کلاس آموزش ببینند و در منزل وقت خود را با اعضای خانواده سپری کند.
این آموزگار تکلیف درسی را در خانه کاری سنگین و پیچیده دانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی از دانش آموزان برای نوشتن دو خط تکلیف با خانواده های خود درگیر می شوند و این موضوع از نظر بنده اصلا منطقی نیست.
حلیمی با بیان اینکه سال هاست طرح کیف در کلاس را برای دانش آموزانم اجرا می کنم، تصریح کرد: در این طرح کیف های دانش آموزان پس از تعطیلی در کلاس باقی می ماند و این موضوع یک تشویق نیز برای آنها محسوب می شود، زیرا موافقت باید با مدیر مدرسه باشد و معمولا این موضوع با مخالفت روبرو می شود.
وی با بیان اینکه حذف تکلیف درسی در منزل به عنوان تشویق و هدیه به دانش آموزان ارایه می شود، عنوان کرد: به طور معمول، از 30 دانش آموز، یک سوم آنها شامل هدیه می شوند و در طول هفته کیف هایشان در کلاس می ماند.
این آموزگار ادامه داد: تقریبا 20 سال است که شاغل هستم و این طرح را در کلاس اجرایی می کنم و دانش آموزان را در این کلاس فقط به خواندن، روان خوانی و مطالعه تشویق می کنم. اگر دانش آموز بتواند کتاب داستانی را که خوانده است با بیان عامیانه در چند جمله برای من معلم تعریف و بازگو کند، از نظر من بهترین تکلیف و نهایی ترین برداشت از محیط اطراف است.
حلیمی با بیان اینکه طرح کیف در کلاس یکی از موثرترین طرح ها در ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود، اظهار کرد: یک ماه اول سال تحصیلی مدرسه به صورت جدی به دانش آموزان تکلیف خوان داری ارایه می شود. عدم اعتمادبه نفس و فن بیان گفتمان در دانش آموزان به وضوح دیده می شود و متوجه می شویم که آنها در خوان داری ضعف دارند.
وی با بیان اینکه باید اولیا دانش آموزان را به خواندن و مطالعه کتاب های غیردرسی تشویق کنند، تصریح کرد: اگر دانش آموزان دو جمله غیردرسی در روز یاد بگیرند، در فهم و درک ریاضی و کتاب های درسی نیز تشویق می شوند.
این آموزگار با بیان اینکه حجم تکالیف درسی متاسفاه بسیار زیاد است، عنوان کرد: اگر با دانش آموزان رفاقتی رفتار شود، آنها نیز مسیولیت پذیرتر می شوند.
حلیمی با بیان اینکه تکلیف های مهارت محوری به دانش آموزان ارایه می شود، یادآور شد: علاوه بر تکلیف های مهارت محور، بخشی از روز را باید به تهیه ناهار و شام با مدیریت بزرگتر ها اختصاص دهند. همچنین دانش آموزان با انواع بازی ها از جمله هفت سنگ آشنا می شوند. این بازی ها می تواند به یادگیری شخصیت و شکل گیری مهارت های دانش آموزان کمک بزرگی کند.
وی با اشاره به اینکه در آخر هفته ها بر تکلیف های مهارتی تاکید دارم، افزود: همچنین پدر ها باید در آخر هفته ها حضور پررنگ داشته باشند. همچنین والدین باید دیکته بازی، خلاق و بادکنکی به دانش آموزان بگویند.
این آموزگار با اشاره به روش ارایه دیکته بادکنکی، اظهار کرد: دانش آموزان کلمات مهم دیکته ای را در 4 بادکنک می نویسند و دو تا از بادکنک ها پوچ است و با خانواده ها بازی می کنند و از این بازی باید عکس و فیلم ارایه دهند.
اجرای طرح کیف در کلاس برای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای طرح کیف در کلاس برای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای طرح کیف در کلاس برای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان"، کلیک کنید.