نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد – خبرگزاری دانش نامه | اخبار ایران و جهان

نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد - خبرگزاری دانش نامه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری دانش نامه، حمید امیدوار خبر داد: نیروگاه خورشیدی 50 کیلووات با نظارت و طراحی اعضای هیات علمی این پژوهشگاه به منظور تامین 20 درصد از مصارف برق پژوهشگاه از انرژی خورشیدی در زمینی به مساحت 800 مترمربع طراحی، احداث و بهره برداری شد.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی بیان کرد: انتظار می رود احداث این نیروگاه به کاهش مصارف برق فسیلی به میزان 90 هزار کیلووات ساعت و نیز کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان 65 تن گاز CO2 در سال، معادل با ظرفیت پالایش 6 هکتار فضای سبز منجر شود.

وی با اشاره به تجربیات و وجود نیروهای متخصص در حوزه نیروگاه خورشیدی در این مجموعه اعلام کرد: این پژوهشگاه آماده همکاری با صنایع و سازمان ها در خصوص احداث و ارایه مشاوره های تخصصی در خصوص طراحی، راه اندازی و نظارت بر پروژه های نیروگاه خورشیدی در کشور است.

گفتنی است پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان قدیمی ترین و با سابقه ترین مرکز تحقیق و توسعه در زمینه انرژی های تجدید پذیر، علاوه بر بهره گیری از سامانه های حرارتی خورشیدی و راه اندازی نیروگاه های فتوولتاییک برون سازمانی، چندین نیروگاه خورشیدی متصل و منفصل از شبکه را برای مصارف اختصاصی خود طراحی و اجرا کرده است.

نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد – خبرگزاری دانش نامه | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد – خبرگزاری دانش نامه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد – خبرگزاری دانش نامه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.