ورزش، زبان گویای فرهنگ/اصفهان پایتخت فرهنگ و پهلوانی است

ورزش، زبان گویای فرهنگ/اصفهان پایتخت فرهنگ و پهلوانی است

دانش نامه/اصفهان مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یکی از ورزش‌هایی که در ایران اسلامی ریشه داشته و برخلاف جهان بسیار مطرح است، ورزش زورخانه‌ای است که با هویت مردم ایران سازگار است.

نشست خبری نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای ۲۰۲۴ که از ۳۱ خرداد تا ۱ تیر ماه به میزبانی اصفهان برپا خواهد شد، عصر امروز (۳شنبه- ۲۹ خرداد ماه) با حضور دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان و رئیس هیئت پهلوانی اصفهان در محل سرای ورزشکاران استان اصفهان برگزار شد.

مهدی صدری، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه بزرگترین رقابت‌های جهانی در رشته باستانی در استان اصفهان برپا خواهد شد که این سطح از رقابت‌ها در جهان بی‌نظیر است، اظهار کرد: بنا بر مزیت نسبی برای بهره‌وری بهتر و خروجی ایده‌آل به جای چند موضوع روی یک حوزه تمرکز می‌شود تا دستیابی به قله بهتر باشد.

وی ادامه داد: یکی از ورزش‌هایی که در ایران اسلامی ریشه داشته و برخلاف جهان بسیار مطرح است، ورزش زورخانه‌ای است که با هویت مردم ایران سازگار است. پس هر گونه سرمایه‌گذاری در این حوزه موفقیت ما را افزایش می‌دهد و تاریخ کشور ما است.

صدری ابراز امیدواری کرد: این رقابت‌ها مقدمه‌ای برای توسعه بیشتر ورزش زورخانه‌ای و پیام پهلوانانه آن در جهان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص شرایط ورزش استان ادامه داد: با ۳۲ هیئت ورزشی و بخش اعزمی از پیشکسوتان و فعالان ورزشی جلسه داشتم و دوره ۳ ماهه با برنامه کوتاه مدت پیش خواهیم رفت. اکنون تمام همت ما بر ارزیابی سطح ورزش اصفهان است.

حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان، تصریح کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن و فرهنگ پهلوانی است که ۲۴ هزار شهید دفاع مقدس نشانه‌ای از این موضوع است. همچنین فعال‌ترین و پرآوازه‌ترین ورزشکاران زورخانه‌ای را دارد. بیش از ۱۳۵ زورخانه‌ با تعدادی بالغ بر ۱۰ هزار ورزشکار زورخانه‌ای در این استان وجود دارند و ۶ زورخانه در حال تاسیس هستند.

او یادآور شد: بخش ویژه‌ای از هزینه‌های این مسابقات را شرکت فولاد مبارکه بر عهده گرفت. ۲۳ کشور از سراسر جهان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ورزش پیام‌آور است، گفت: بسیاری از کشورها با ورزش فرهنگ خود را منتقل کرده‌اند و جمهوری اسلامی نیز مصمم است پیام‌های فرهنگی خود را به جهان منتقل کند. ۵شنبه ساعت ۵ بعداز ظهر نخستین رقابت برگزار خواهد شد. 

او همچنین گفت: پس از افتتاحیه و برگزاری آیین آن، ۵ استاد صنایع‌دستی قلم‌زنی، میناکاری، فیروزه‌کوبی هنر مردم اصفهان را به نمایش خواهند گذاشت تا علاوه بر جنبه ورزشی بر دیگر جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کار شود. همچنین بناهای تاریخی و ابنیه اصفهان نیز در یک روز بازدید خواهند کرد که از مجموعه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

پایان خبر دانش نامه 

ورزش، زبان گویای فرهنگ/اصفهان پایتخت فرهنگ و پهلوانی است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورزش، زبان گویای فرهنگ/اصفهان پایتخت فرهنگ و پهلوانی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورزش، زبان گویای فرهنگ/اصفهان پایتخت فرهنگ و پهلوانی است"، کلیک کنید.