لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز

در گفت وگو با دانش نامه مطرح شد؛

لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز

رییس دانشگاه پیام نور بر لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز تاکید کرد.

ابراهیم تقی زاده در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری دانش نامه در خصوص تاثیری گذاری تفکر و سلوک زندگانی امام خمینی (ره) در سبک زندگی جامعه علمی و دانشگاهیان گفت: منویات، توصیه های حکیمانه و راهبردهای امام راحل، چشم انداز مسیر راهی بود که برای کل کشور ایران اسلامی، جهان اسلام و به خصوص دانشگاهیان روشن کردند.

رییس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این رسالت ها و ماموریت ها را اجرایی کنیم و دانشگاه ها تبدیل به دانشگاه های نسل پنجم و ششم بشوند، باید توجهی به ماموریت های خود دانشگاه ها داشته باشیم.

وی افزود: برای اینکه دانشگاه های تمدن ساز، مکتب ساز و انسان ساز محقق شود، فرمایشات و توصیه های حضرت امام راحل می تواند کمک کننده باشد و چشم انداز را ترسیم کند.

تقی زاده با بیان اینکه قطعا دانشگاهیان می توانند نسبت به اجرای سبک زندگی اجتماعی ایران اسلامی امیدبخش و تاثیرساز باشند، خاطرنشان کرد: معمولا مجموعه های جوامع همیشه به نوع زندگی ها و نوع رفتارهایی که دانشگاهیان و حوزویان دارند، نگاه می کنند که بالاترین معرف و پرورش دهنده نیروهای جوان و مدیران جامعه از همین مراجع علمی حوزوی و آموزشی برمی خیزند و قطعا این میسر نمی شود مگر در اجرای فرامین و توصیه های امام راحلی که در وصیت نامه خودشان این مسیر را ترسیم کردند.

این مسیول دانشگاهی تصریح کرد: ما دانشگاهیان باید رهنمودهای امام راحل را ره توشه مسیر خود قرار دهیم که رهنمودهای ایشان، رسالت ها و تار و پود ماموریت های ما را تشکیل می دهد.

وی گفت: دانشگاهیان برای اینکه بتوانند در همه ابعاد متعدد آموزشی، پژوهشی،علمی، فرهنگی و تربیتی و در راستای شعارهای سال گام بردارند، می توانند ادامه دهنده مسیری باشند که امام برای ما این مسیر را هویدا کردند.

لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم توجه به رهنمودهای امام(ره) برای دستیابی به دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز"، کلیک کنید.