رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند

رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند

دانش نامه/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید در انتخاب وزرا و معاونین و سایر اطرافیان، فارغ از نگاه جناحی و حزبی عمل کند.

محمد جلالی، جمعه ۱۵ تیر ماه در حاشیه بازدید از فرایند اخذ آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امر انتخابات را در جمهوری اسلامی، سرنوشت‌ساز خواند و اظهار کرد: انتخابات فرایندی مهم و اثربخش بوده و ارکان نظام جمهوری اسلامی بر پایه انتخابات استوار است.

وی ادامه داد: هرچه مشارکت افزایش یابد، رییس جمهور آینده با توان، قدرت و پشتوانه مناسب‌تر در کشور و محافل بین‌المللی ایفای نقش کرده، به مردم خدمت کرده و تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با دعوت از مردم به حضور موثرتر در انتخابات، افزود: امیدواریم با افزایش مشارکت، رییس جمهوری با پشتوانه محکم پا به عرصه خدمت بگذارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف رئیس جمهور، تصریح کرد: رئیس جمهور شخص اول اجرایی کشور بوده و دومین شخصیت سیاسی کشور پس از رهبری است و از این رو نقش مهمی در کشور دارد. وی باید در انتخاب وزرا و معاونین و سایر اطرافیان، فارغ از نگاه جناحی و حزبی عمل کند.

وی گفت: رئیس جمهور با هر درصد از مشارکت و آرا، رییس جمهور کل مردم ایران بوده و باید اولویت‌ها و وعده‌ها را عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: اگر رییس جمهور در نقطه‌ای به این نتیجه رسید که شعارها و وعده‌های داده شده با سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی در مغایرت است، باید شجاعانه آن را بیان کند. باید با مردم صادقانه صحبت کند و گزارش اقدامات خود را صادقانه برای مردم بیان کند.

جلالی ادامه داد: اگرچه مجلس در راستای وظایف خود، با نظارت بر دولت پیگیر اقدامات رئیس جمهور است اما دولت نیز باید گزارشات دوره‌ای خود را برای مردم ارائه کند.

پایان خبر دانش نامه

رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رئیس جمهور در انتخاب وزرا و معاونین فراجناحی عمل کند"، کلیک کنید.