درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب

وزیر بهداشت از شهید آیت الله رییسی به عنوان یکی از بزرگترین حامیان حوزه سلامت در کشور یاد کرد و گفت: درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دولت مردمی یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب است.

به گزارش دانش نامه، دکتر عین اللهی در دیدار با آیت الله علم الهدی که با حضور روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: جمع حاضر از اساتید برجسته دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند که در سه سال گذشته خدمات ارزشمندی به عنوان مسیول حوزه سلامت مناطق تحت پوشش خود، داشتند.

وی افزود: شهید آیت الله رییسی در حوزه مدیریتی تاکید ویژه ای داشتند که مدیران متدین، متعهد، متخصص، انقلابی و جهادی بکار گرفته شوند و شخصا بر این روند، نظارت می کردند. در این زمینه دقت زیادی کردیم و جدا از تعلقات سیاسی، قومی و اجتماعی، افراد را بر اساس شاخص های دینداری، ولایتمداری، تخصص و تعهد انتخاب کردیم. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: همکاران ما در طول سه سال گذشته، سربازان خوبی برای دولت مردمی بودند و امروز متاثر هستیم که فرمانده بزرگ خودمان را نداریم؛ اما قطعا ادامه دهنده راه ایشان در خدمت رسانی به مردم هستیم. 

عین اللهی توجه ویژه به حوزه سلامت را یکی از شاخصه های مهم شهید آیت الله رییسی دانست و گفت: ایشان در یک هفته محال بود که در حوزه سلامت، پروژه ای را افتتاح و یا از طرح های عمرانی حوزه سلامت، بازدید نکند. در دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور 9 نفر از وزرای کابینه، سه بار تشکیل جلسه داد و تصمیمات مهم و ارزشمندی اتخاذ شد. 

وی از راه اندازی 17 هزار تخت بیمارستانی، افتتاح دو هزار و 700 پروژه بهداشتی، توزیع بیش از 380 دستگاه پیشرفته و تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه ای با اولویت مناطق محروم، پوشش رایگان بیمه ای برای 5 دهک اول درآمدی جامعه و راه اندازی صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج به عنوان بخشی از دستاوردهای حوزه سلامت دولت مردمی یاد کرد.  

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دولت مردمی یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب است، گفت: هفته گذشته در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو، تصویری از شهید آیت الله رییسی و همچنین کودکان غزه را به وزرای بهداشت کشورهای جهان نشان دادم و گفتم در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می رسند؛ اما در کشور ما با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، درمان کودکان زیر 7 سال با تاکید و دستور ویژه رییس جمهور شهیدمان، رایگان شده است. 

به گزارش وبدا، دکتر عین اللهی یادآور شد: زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، روزانه 700 نفر بر اثر کرونا فوت می کردند، 50 هزار بیمار در روز شناسایی، 20 هزار بیمار بستری می شدند و 8 هزار نفر نیز در بخش های ویژه بستری بودند و از سوی دیگر 50 هزار میلیارد تومان بدهی و 700 میلیون دلار تعهدات از دولت های گذشته داشتیم؛ اما شهید آیت الله رییسی شخصا با رییس جمهور چین برای تامین واکسن، مذاکره کردند و جلسات ستاد ملی کرونا گاهی دو بار در هفته تشکیل می شد و ظرف مدت سه ماه، کرونا در کشور کنترل شد که این هم خدمت بسیار بزرگی از سوی دولت و وزارت بهداشت بود.

پایان خبر دانش نامه

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت های بعد از انقلاب"، کلیک کنید.