جهش تولید با رفع مشکل برق چرمشهر امکان پذیر است

جهش تولید با رفع مشکل برق چرمشهر امکان پذیر است

دانش نامه/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی چرمشهر مشهد با بیان اینکه کمبود برق، مهمترین مشکل شهرک صنعتی چرمشهر است گفت: جهش تولید در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد با کمبود زیرساخت ها انجام نمی شود.

غلامرضا جاهدی با بیان اینکه اقدامات حاصل شده پس از 6 سال توقف، در دولت سیزدهم با همراهی بسیار ارزشمند مدیریت و کارکنان خدوم شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی به ثمر رسید، اظهار کرد: صنعت چرم از جمله صنایع مادر و اشتغال زا در کشورمان است. شهرک صنعتی چرمشهر نیز به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید چرم در شرق کشور، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و کشور ایفا می کند و می توان به جرات گفت که این شهرک جزو بهترین شهرک ها در کشور در زمینه تولید چرم سبک است.

وی با اشاره به خدمات دولت مردمی ادامه داد: ما ملتی هستیم که همیشه به یاد گذشتگان خود و قدردان زحمات آن ها هستیم. در این راستا، یاد و خاطره همه مسیولان و دست اندرکاران از جمله رییس جمهور شهید را که در طول این سال ها برای توسعه صنعت و از جمله صنعت چرم تلاش کرده اند، گرامی می دارم.

جاهدی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی چرمشهر مشهد جزو چهار شهرک تخصصی کشور است که بیش از 17 درصد چرم سبک کشور را تولید می کند.

مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر مشهد گفت: این شهرک صنعتی به دلیل بزرگ شدن سطح شهر مشهد جابه جایی های فراوانی را تجربه کرده است و در انتها این شهرک تخصصی در مکان فعلی در جاده میامی و در 35 کیلومتری شهر مشهد تاسیس شد.

وی افزود: پس از راه اندازی چرمشهر مشهد، فاز شیمیایی و نساجی هم در این شهرک شکل گرفت و محیط زیست به جهت رعایت محیط زیست تذکراتی داد و مشکلاتی برای تولید کنندگان ایجاد شد که با توجه به این مشکلات تعداد واحدهای فعال در این شهرک کاهش یافته، البته با راه اندازی طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب این شهرک امیدوارم این مشکلات مرتفع شود.

مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر مشهد با اشاره به تکمیل تصفیه خانه چرمشهر افزود: طرح توسعه تصفیه خانه چرمشهر مشهد در سال 1396 آغاز اما کار به دلایلی متوقف و طی 2 سال گذشته و پس از 7 سال توقف وارد مرحله اجرا شد و ظرف یک سال به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این طرح که در نقطه انتهایی رودخانه کشف رود مشهد قرار دارد، ظرفیت تصفیه فاضلاب از 1000 متر مکعب در شبانه روز به 3000 متر مکعب خواهد رسید.

وی سایر چالش های فراروی این شهرک را کمبود زیرساخت ها، از جمله برق، آب، جاده و همچنین اعمال برخی قوانین برشمرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی چرمشهر، کمبود برق است. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل مواجه و حتی مجبور به تعطیلی فعالیت خود شوند.

جاهدی تاکید کرد: علاوه بر این، وضعیت نامناسب جاده های دسترسی به شهرک صنعتی چرمشهر نیز یکی دیگر از مشکلاتی اساسی است که باعث شده تا حمل ونقل مواد اولیه، محصولات تولیدی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز با دشواری انجام شود و تسریع در اصلاح و توسعه این جاده خواست صنعتگران است.

مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه، قوانین و مقررات مربوط به صنعت چرم نیز در برخی موارد دست و پاگیر و غیرضروری هستند. این موضوع باعث شده تا فرآیند صدور مجوز و فعالیت برای واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبرو شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، جاهدی گفت: با وجود چالش های موجود، صنعت چرم در ایران و به خصوص در شهرک صنعتی چرمشهر، پتانسیل بالایی برای صادرات دارد، کیفیت بالای چرم ایرانی، تنوع محصولات تولیدی و همچنین قیمت مناسب، از جمله مزیت های رقابتی این صنعت هستند که با رفع موانع و مشکلات موجود، می توان شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت چرم در کشور و افزایش صادرات این محصول به بازارهای جهانی بود.

پایان خبر دانش نامه

جهش تولید با رفع مشکل برق چرمشهر امکان پذیر است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جهش تولید با رفع مشکل برق چرمشهر امکان پذیر است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جهش تولید با رفع مشکل برق چرمشهر امکان پذیر است"، کلیک کنید.