توقف وسایل نقلیه عمومی مسافر و بار در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟

توقف وسایل نقلیه عمومی مسافر و بار در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟

توقف وسیله نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه های تعیین شده، جزو تخلفات راهنمایی و رانندگی محسوب شده و برابر مقررات ۹۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

به گزارش دانش نامه، از تاریخ 23 تیرماه و پس از سال‌ها، مبالغ جرائم رانندگی با موافقت دولت وقت و ابلاغ سرپرست وقت ریاست جمهوری افزایش پیدا کرد تا به گفته کارشناسان نرخ‌های جدید هم موجب افزایش نظم ترافیکی شده و هم با خاصیت بازدارندگی از وقوع حوادث رانندگی و تصادفات پیشگیری کند.

یکی از تخلفات رانندگی که هم نظم ترافیکی را مختل کرده و هم می‌تواند موجب تصادفات مرتبط با عابران پیاده شود، «توقف وسیله نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه های تعیین شده» است. موضوعی که قانونگذار نیز برای آن جریمه در نظر گرفته و مبلغ آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۹۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

این تخلف در سایرشهرها ۵۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. 

برای مشاهده مبلغ جدید دیگر جرائم رانندگی (اینجا) کلیک کنید.

پایان خبر دانش نامه

توقف وسایل نقلیه عمومی مسافر و بار در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توقف وسایل نقلیه عمومی مسافر و بار در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توقف وسایل نقلیه عمومی مسافر و بار در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟"، کلیک کنید.