تاثیر مثبت تولید محصولات پوستی توسط شرکتهای دانشبنیان و چالشهای تبلیغات غیرمتخصصها در فضای مجازی


تولید محصولات پوستی در داخل کشور منجر به افزایش سلامت عمومی در کشور شده است اما تبلیغات فضای مجازی با این روند متناقض است و چالشهایی را برای متخصصین پوست بوجود آورده که نظارت بر مراکز زیبایی و افزایش سطح سواد جامعه راه مقابله با آن است.
به گزرش خبرنگار دانش نامه؛ علیرغم چالشهای ناشی از تحریمها، بسیاری از شرکتهای داخلی که پیشتر واردکننده محصولات مراقبت از پوست، شویندهها و داروها بودند، به سمت تولید داخلی رفتند و خوشبختانه امروزه انواع کرمهای ترمیمی، مرطوبکنندهها و ضدآفتابهای مناسب برای گروههای سنی مختلف در کشور تولید میشود که این موضوع موجب بالا رفتن سطح سلامت پوست در کشور شده است.
وی افزود: اشعه ماورای بنفش خورشید یکی از عوامل اصلی پیری و بروز سرطانهای پوستی بین مردم است. خوشبختانه با بالا رفتن سطح سواد عمومی بین مردم و مراقبت از پوست با انجام محافظتهای فیزیکی مانند استفاده از کلاه، عینک، دستکش، لباسهای پوشیده و البته استفاده مداوم از کرمهای ضدآفتاب، توانستهاند تا حد زیادی از این آسیبهای مختلف جلوگیری کنند.
منصوری تاکید کرد: کرمهای متعددی برای درمان زخمهای پوستی و عارضههای ناشی از جای زخم، جراحت یا جوشهای عمیق در دسترس هستند که همراه با فناوری لیزر و سایر روشهای درمانی، توانسته به بالارفتن سطح سلامت پوست در جامعه منجر شوند.
کاهش هزینههای بیماران با تولید محصولات پوست توسط دانشبنیانها
برای درمان بیماریهای خودایمنی پوستی ازجمله لک و پیس، پسوریازیس، خزه پوستی و ریزش مو سکهای تا چندسال گذشته نیاز به داروهای بیولوژیک وبایوسیمیلار داشتیم که متاسفانه برای بیماران دردسترس نبود، اما خوشبختانه شرکتهای دانشبنیان داخلی از ۱۰ سال گذشته موفق به تولید این داروها شدهاند و جای خالی این داروها را در کشور پر کردهاند که نتایج بسیار خوبی از نظر نتایج درمان و کاهش هزینههای بیماران داشته است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به چالشهای متعدد تبلیغات در فضای مجازی گفت: این موضوع باعث گسترش تب زیبایی نهتنها در ایران بلکه در سراسر جهان شده است. زیبایی از دیرباز برای بشر اهمیت داشته، اما مهمترین مسئله، انجام این اقدامات توسط افراد متخصص و آگاه است.
وی ادامه داد: در صورت انجام جراحیهای مذکور توسط سوداگران زیبایی و افراد غیرمتخصص، عوارض جبرانناپذیری را برای بیماران به دنبال خواهد داشت.
عدم مراجعه پزشکان عمومی برای دریافت تخصص و روآوردن به جراحیهای زیبایی
اما در چندماه اخیر متأسفانه عدم علاقه پزشکان عمومی برای دریافت تخصصهایی ازجمله بیهوشی، اطفال، جراحیهای قلب، جراحی عمومی به دغدغههای اصلی نگرانی سیاستگذاران حوزه سلامت تبدیل شده است.
این موضوع باعث شده پزشکان عمومی که برای دریافت تخصص اقدام نمیکنند با گذراندن دورههای چندماهه به انجام جراحیهای زیبایی روی آورن و بدون دانش و مهارت کافی به این حوزه وارد شوند.
مراجعه زیباجویان به متخصصین پوست برای درمان عوارض جراحی
منصوری در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اصلی این است که وقتی بیمار دچار عوارض میشود، برای درمان به متخصصان پوست مراجعه میکند. گفت این دو پیامد دارد: اول اینکه افراد غیرمتخصص بدون درک عمیق از عوارض جانبی، این جراحیها را انجام میدهند، و دوم اینکه درمان عوارض آنها بر عهده متخصصان واقعی میافتد که هم زحمت متخصصین و هم طول درمان بیمار را چند برابر میکند.
وی با تاکید بر اینکه نظارتها بر مراکز زیبایی باید جدیتر شود، گفت: متأسفانه با توجه رشد قارچ گونه این مراکز و افراد فعال در این حوزه ضربه اصلی به مردم وارد میشود، ممکن است ۱۰ نفر مراجعه کنند و مشکلی ایجاد نشود، اما برای نفر یازدهم، مشکل جدی و غیر قابل جبرانی ایجاد میشود.
بهرغم چالشهای موجود، کشور در زمینه سلامت و درمان پوست پیشرفتهای قابلتوجهی داشته که تولید داخلی داروهای بیولوژیک، توسعه محصولات مراقبت از پوست، و پیشرفت فناوریهای درمانی از جمله این دستاوردهاست. بااینحال، لازم است نظارت بیشتری بر فعالیتهای حوزه زیبایی صورت گیرد تا از آسیبهای ناشی از اقدامات غیرعلمی جلوگیری شود. آموزش عمومی در زمینه مراقبت از پوست و استفاده صحیح از روشهای زیبایی نیز میتواند به کاهش این مشکلات کمک کند
تاثیر مثبت تولید محصولات پوستی توسط شرکتهای دانشبنیان و چالشهای تبلیغات غیرمتخصصها در فضای مجازی
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاثیر مثبت تولید محصولات پوستی توسط شرکتهای دانشبنیان و چالشهای تبلیغات غیرمتخصصها در فضای مجازی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاثیر مثبت تولید محصولات پوستی توسط شرکتهای دانشبنیان و چالشهای تبلیغات غیرمتخصصها در فضای مجازی"، کلیک کنید.