این فیلم کیارستمی در پاریس اکران می شود

این فیلم کیارستمی در پاریس اکران می شود

آفتاب نیوز :

به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، در آستانه تولد 84 سالگی عباس کیارستمی کارگردان سینما باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» مرکز ایران و فرانسه مراسم بزرگداشتی برای این فیلمساز بین المللی برگزار می کند.

این مراسم بزرگداشت روز 16 ژوین 2024 (27 خرداد ماه) در سینمای بالزاک پاریس برگزار می شود.

در این مراسم فیلم «طعم گیلاس» این هنرمند اکران می شود و سیف الله صمدیان عکاس و سینماگر ایرانی، نهال تجدد نویسنده و مترجم مجموعه اشعار کیارستمی به همراه ژان کلود ووآزن نویسنده، مورخ و متخصص ایران درباره این اثر بحث و گفتگو می کنند.

عباس کیارستمی سال 1997 میلادی (1376) نخل طلای کن را برای فیلم «طعم گیلاس» دریافت کرد و پس از آن در فرانسه چندین فیلم ساخت. عباس کیارستمی، عکاس و فیلمساز ایرانی متولد اول تیر سال 1319 بود و 14 تیر 1395 درگذشت.

«خانه دوست کجاست»، «مشق شب» و «کلوزآپ» از جمله معروف ترین آثار این فیلمساز است.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به سایت www.france-iran.org مراجعه کنند.

این فیلم کیارستمی در پاریس اکران می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این فیلم کیارستمی در پاریس اکران می شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این فیلم کیارستمی در پاریس اکران می شود"، کلیک کنید.