افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان

افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان

دانش نامه/اصفهان سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست زمین(فروچاله) در این کلانشهر در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمد شریعتی در گفت وگو با دانش نامه، با اشاره به اینکه در 2 ماه سالجاری تکرار حادثه فرونشست و نشست زمین و عواقب ترمیم، لوله گذاری و ایمن سازی برای دستگاه های دارای تاسیسات زیرزمینی همچون آب و فاضلاب و شرکت گاز در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 11 مورد بود، افزایش یافته است، اظهار کرد: از روز نخست سال جاری به طور متوسط روزانه یک حادثه نشست در شهر اصفهان رخ داده است، در ماه گذشته(اردیبهشت) با 35 حادثه ناشی از نشست زمین مواجه شدیم که نسبت به فروردین سالجاری 18 درصد افزایش داشت که این امر هشدار جدی برای مسیولان امر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 218 درصد حوادث ناشی از نشست زمین(فروچاله) در این کلانشهر در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: همچنین گودبرداری ساختمان، تخریب غیراصولی، ریزش و فرونشست در ماه گذشته افزایش یافت. شنبه هفته جاری یک مورد حادثه نشست زمین ناشی از پس زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است. اواسط هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان آپادانا اول(شهید قدوسی) و خیابان شهیدان کاظمی سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی آن داخل زمین شد. پیش از این نیز نشست زمین در چهارراه نظر، خیابان های علامه امینی، امام خمینی(ره) و حکیم، ملک شهر، اتوبان آقابابایی و بلوار صُفه اصفهان اتفاق افتاده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته 334 اعزام نیرو و ارایه خدمات ایمنی مضاعف همچون مهار حیوان وحشی در منازل و خودرو شهروندان اصفهانی صورت گرفت که این موارد در فصل گرم سال بیشتر رخ می دهد.

وی اظهار کرد: حدود 440 شهروند اصفهانی در ماه گذشته در حوادث حریق از مرگ حتمی نجات یافتند اما 9 مورد فوتی نیز اتفاق افتاد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش یافت.

شریعتی گفت: در اردیبهشت امسال 52 هزار و 274 تماس با سامانه 125 آتش نشانی از سوی شهروندان برقرار که یک هزار و 168 مورد آن به اعزام تیم عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات از ایستگاه های بیست و هفتگانه شهر منجر شد.

وی ادامه داد: از عملیات فوق 126 مورد اطفاء حریق بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین ماه(اردیبهشت) 23 درصد کاهش نشان می دهد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: 44 مورد از حوادث آتش سوزی مربوط به منازل، 25 مورد مربوط به اماکن تجاری و 47 مورد به خودرو بود.

پایان خبر دانش نامه

افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 218 درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان"، کلیک کنید.