افت 6500 واحدی شاخص بورس/دلیل صعود شدید بورس چه بود؟

در گفت وگو با دانش نامه تشریح شد؛

افت 6500 واحدی شاخص بورس دلیل صعود شدید بورس چه بود؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه 16 اسفند) با افت 6 هزار و 490 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 165 هزار و 738 واحد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری دانش نامه، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه 16 اسفند) با افت 6 هزار و 490 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 165 هزار و 738 واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن در پایان معاملات روز جاری با یک هزار و 115 واحد کاهش به 738 هزار و 640 واحد و شاخص قیمت با یک هزار و 353 واحد کاهش به 451 هزار و 513 واحد رسید.

امروز در بورس تهران بیش از 9 میلیارد سهم، اوراق مالی و حق تقدم در بیش از 350 هزار نوبت معامله شد که ارزش آن به حدود 60 هزار میلیارد ریال رسید.

دلایل رشد بورس چه بود؟

ورجاوند کارشناس بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با خبرنگار دانش نامه در خصوص روند نزولی و سپس صعودی بورس تهران گفت: مهمترین عامل نوسان های اخیر بورس را بررسی نرخ دلار می توان یافت.

وی ادامه داد: وقتی که دلار وارد کانال 60 هزار تومان شده است، بازار سرمایه نیز در شرایط خاصی قرار می گیرد. همچنین شاخص بازار سرمایه به محدوده حمایتی خود یعنی محدوده دو میلیون و 50 تا 30 هزار واحد نزدیک شده بود. در این شرایط بالارفتن قیمت دلار باعث شد که بورس طی دو روز متوالی رشد خوبی داشته باشد.

ورجاوند تصریح کرد: حجم معاملات نیز طی این دو روز تقریبا دو برابر روز های قبل بود که این موضوع می تواند نوید خوبی برای رشد بازار سرمایه باشد. اما پس از این روند صعودی ممکن است طی هفته جاری، بازار قصد اصلاح خود را داشته باشد. از این رو طی دوره اصلاح کوتاهی طبیعی است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که ابهام در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز این روز ها برای بازار سرمایه مهم است؛ چرا که به نظر می رسد قصد دارد شرایط قیمتی خوراک پتروشیمی ها را به نرخ گذشته بازگرداند و تخفیفات را به این بخش ارایه کند.

افت 6500 واحدی شاخص بورس/دلیل صعود شدید بورس چه بود؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افت 6500 واحدی شاخص بورس/دلیل صعود شدید بورس چه بود؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افت 6500 واحدی شاخص بورس/دلیل صعود شدید بورس چه بود؟"، کلیک کنید.