آخرین آمار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است

به گزارش خبرگزاری دانش نامه، در ۲۸۸ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) در مجموع ۳۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۳۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۷درصدی داشته است.

دانش نامه نوشت:همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۲۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۷درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۷ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز ۱۶ تیر ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۹درصدی ذخایر سدهای کشور در سال جاری است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

آخرین امار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است

۲۲۰

آخرین آمار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین آمار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین آمار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است"، کلیک کنید.